Friday, January 29, 2010

si anak Sakom yang menggila.




aku cukup pantang bila aku berborak dekat kedai kopi orang cakap dekat aku yang YBK tu Yayasan Basmi Kemiskinan.Orang-orang itu sama tolol dengan orang cakap SPRM itu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.ini bagi aku orang yang tak habis MCE.jadi sebagai ingatan aku nak tekankan balik supaya kita baca politik itu tepat dan tidak serong.

YBK = Yayasan Basmi Kerajaan negeri
SPRM = Sayang Pada Rasuah Murahan

ingat tu betul2.jadi berbalik kepada kisah anak sakom ni.apa gila orang tua ni pegi berarak tak tentu pasal nak buat repot polis dekat kerajaan negri memang susah nak diterima akal kalau kau seorang rakyat.seorang rakyat marhaen akan pikir yang YBK ni nak basmi kemiskinan.tapi rakyat! oh rakyat! kau tengoklah si anak sakom ni bukan main demonstrasi lagi.kau tu dulu tak join demonstrasi 74' ke? cara kau berdiri pun aku tau ko tak penah join demonstrasi.kah kah kah kah.baru la sekarang terhegeh-hegeh.yang paling menarik dalam gambar ni untuk paham adalah si anak sakom ni bukan main seronok berdiri sebelah mamat songkok geng kepala lembu.aku pecah kepala la woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii





anak sakom = geng kepala lembu = umno

orang bangang jek yang susah nak paham apa aku tulis ni.

No comments:

Post a Comment